Prekių krepšelis: Prekių krepšelis: tuščias

IMOBILIZATORIUS

IMOBILIZATORIUS

Kas yra imobilizatorius ir kaip jis veikia?

Į užsienyje pagamintus automobilius imobilizatoriai gamyklose pradėti montuoti maždaug nuo 1995 m.

Daugumą sistemų sudaro:

  1. transponderisradiodažninės identifikacijos mikroschemos (toliaulustai), esančios užvedimo raktelio viduje.

  2. Nuskaitančiosios ritėsplastmasinis žiedas uždegimo spynelėje.

  3. Elektroninis blokas (immo), skirtas įrašytų raktų kodui apdorojimui ir saugojimui.

  4. Variklio valdymo blokas (ECU).

Automobiliams, priskiriamiems VAG grupei (Audi, WV,Seat,Skoda) būdinga tai, kad imobilizatorius juose sujungtas su prietaisų skydeliu. Išimtisankstesniais metais pagaminti automobiliai, juose imobilizatorius yra atskira, maždaug cigarečių pakelio dydžio dėžutė (immobox), įtaisyta netoli užvedimo spynelės. Kitų gamintoju automobiliuose immo funkcijos gali būti ir sujungtos su borto kompiuteriu, ir perskirtos į dvi dalis: užvedimo spynelėje įtaisytas ritės signalo stiprintuvas, o kodo apdorojimas vyksta variklio valdymo bloke arba atskirame elektroniniame bloke (immo).

Imobilizatorius veikia taip: įjungus užvedimą imobilizatoriaus blokas trumpam laikui siunčia aukštadažnį signalą į ryšio ritę su rakto lustu ir laukia atsakymo kodo, siunčiamo per pačią ritę. Naudojantis šiuo aukštadažniu signalu tiekiamas maitiniams ir palaikomas ryšys su lustu rakte. Kai kuriose elektroninio bloko (immo) sistemose perduodamas ir unikalus užklausos kodas, pranešantis rakto lustui apie tai, kad nuskaitymas atliekamas sugimtuojuautomobiliu (praktiškai visuose europietiškuose automobiliuose ir japoniškuose automobiliuose nuo 2000 m.). Atsakydamas lustas siunčia savo asmenį kodą. Priimtas kodas lyginamas su imobilizatoriaus atmintyje įrašytų raktų kodais, ir jeigu jis sutampa, užmezgamas ryšys tarp imobilizatoriaus ir variklio valdymo bloko. Ryšys vyksta skaitmeniniu būdu arba K linija ar šyna CAN, užklausos-atsakymo būdu. ECU perduoda immo 4 atsitiktinio skaičiaus baitus, immo šiuos baitus šifruoja tam tikru būdu ir grąžina 4 atsakymo baitus variklio blokui atgal. Jeigu viskas vyksta taisyklingai, leidžiama pateikti variklį veikti. Jeigu kuriame nors etape įvyksta triktis, variklis užsiveda ir karto užgęsta. Sustabdomas ir degalų siurblys, nebesiunčiami impulsai į purkštukus, degimo žvakės nebeformuoja kibirkšties. Draudimas paleisti vyksta programiniu lygmeniu.